20.11.2023

Valdžios neapsisprendimas dėl žaliųjų rodyklių Vilniui kainavo 100 tūkst. eurų: kitąmet jų sostinėje atsiras dar daugiau

Argumentavo atliktu tyrimu ir ES nurodymais

Tai, kad 2019-aisiais pradėtos nuimti žaliosios rodyklės, sukėlė didelį vairuotojų nepasitenkinimą. Savo ruožtu valdžios atstovai tokį sprendimą argumentavo Kaune atliktais stebėjimais, kurie neva parodė, kad sankryžose su žaliosiomis rodyklėmis įvyksta daugiau avarijų. Be to, buvo teigiama, kad naikinti žaliąsias rodykles reikalauja ir Europos Sąjunga.

Tačiau tokie argumentai įtikino ne visus. Tuometis sostinės meras Remigijus Šimašius LRT RADIJUI kalbėjo, kad Vyriausybės atstovų argumentai dėl žaliųjų rodyklių buvo laužti iš piršto.

„Susisiekimo ministerijos ir Vyriausybės sprendimas panaikinti žaliąsias rodykles buvo iš piršto laužtas – be jokių tyrimų ir be jokių duomenų, prisidengiant kažkokiomis mistinėmis institucijomis, kurios taip ir neišduodamos. Jų tyrimo išvadų aš, kaip mokslų daktaras, neprileisčiau prie gynimo niekaip“, – anuomet piktinosi sostinės meras.

Policijos generalinis komisaras Renatas Požėla prieš kelerius metus taip pat pripažino neturintis tvirto pagrindo manyti, kad žaliosios rodyklės lemia išaugusį avaringumą.

„Dėl paties priimto sprendimo ydingumo – aš tikrai nematau objektyvių veiksnių, kodėl tas sprendimas buvo priimtas. Nes tokios statistikos bent jau policija neturi, kad dėl žaliųjų rodyklių būtų įvykę tragiškų ar kitų eismo įvykių, kurių metu būtų sužeisti žmonės. Todėl mes į žaliąsias rodykles žiūrime pozityviai, turi būti tam tikri saugikliai, ekspertų vertinimas per eismo saugumo prizmę“, – 2020-ųjų sausį pareigūną citavo „Delfi“.

Pokyčiai kainavo 100 tūkst. eurų

Po kilusio ažiotažo nuėmus žaliąsias rodykles Vyriausybės atstovai greitai susizgribo. Jau po savaitės buvo priimtas sprendimas priimtą tvarką atšaukti. Tiesa, savivaldybėms nurodyta lentelių grąžinimą suderinti su Transporto kompetencijų agentūra.

Vilniuje žaliųjų rodyklių jau buvo praktiškai nebelikę, tačiau, Vyriausybei persigalvojus, į sostinės gatves palaipsniui jos vėl sugrįžo – jų atsirado daugiau nei 100. Vilniaus miesto savivaldybė teigė, kad rodyklių sugrąžinimas gali padėti spręsti spūsčių problemą.

Visgi toks Vyriausybės neapsisprendimas turėjo savo kainą. Kaip LRT.lt informavo Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas, prieš keletą metų vykęs lentelių nuėmimas ir sugrąžinimas visiems mokesčių mokėtojams atsiėjo šešiaženklę sumą.

„Vien žaliųjų rodyklių nuėmimo ir uždėjimo kaštai nebuvo skaičiuojami, tačiau kelio ženklų korekcijos, įskaitant rodyklių nuėmimą, šviesoforų keitimas ir perprogramavimas, eismo juostų perbraižymas ir kiti susiję darbai savivaldybei kainavo apie 100 tūkst. eurų“, – portalui sakė jis.

Rodyklių atsiras daugiau

Beje, jau kitąmet žaliųjų rodyklių sostinėje atsiras dar daugiau. Kaip per interviu su Algiu Ramanausku prasitarė dabartinis sostinės vadovas Valdas Benkunskas, planuojama šių eismo reguliavimo elementų plėtra. Minėtą žinią oficialiai patvirtino ir savivaldybės atstovas.

„Šiuo metu vykdoma eismo sankryžose analizė. Išnagrinėję jos rezultatus, specialistai siūlys galimus pakeitimus, susijusius su žaliųjų rodyklių naudojimu“, – LRT.lt sakė G. Grubinskas.

Anot pašnekovo, žaliųjų rodyklių plėtra numatoma kitąmet. Kiek tai galėtų kainuoti, savivaldybės atstovas neįvardijo.

 

Šaltinis: lrt.lt