LRT trumpai. Aplinkosaugininkai nuo balandžio tikrins automobilių taršą – ką būtina žinoti?
Vairuotojai neturėtų nustebti, jei juos kelyje stabdys aplinkosaugos pareigūnai. Nuo šių metų jie įgijo teisę be policijos pagalbos gatvėse tikrinti transporto priemonių taršą. Aplinkosaugininkai žada, kad jau nuo balandžio mėnesio atliks pirmuosius patikrinimus. Tiesa, iš pradžių jie bus tik prevenciniai, vėliau pažeidėjų lauks baudos. LRT.lt trumpai supažindina, kaip vyks minėta transporto priemonių taršos kontrolė.
Jau įsigijo reikiamą įrangą
Nuo š. m. sausio 1-osios aplinkosaugos pareigūnams suteikta teisė be policijos pagalbos gatvėse tikrinti į aplinką išmetamų teršalų – anglies monoksido (transporto priemonių su benzininiais vidaus degimo varikliais), dūmingumo (transporto priemonių su dyzeliniais vidaus degimo varikliais) atitiktį nustatytiems ribiniams dydžiams, pavojingų eksploatacinių skysčių (tepalų, degalų) nuotėkį į aplinką.
Tam tikslui pareigūnai dar praėjusiais metais įsigijo reikiamos įrangos. Vienas taršos analizatorius skirtas dyzeliniams, kitas – benzininiams automobiliams. Kaip anksčiau skelbė BNS, tokio komplekto kaina siekia nuo 13,5 tūkst. iki 15 tūkst. eurų. Šiemet minėtų komplektų planuojama įsigyti dar daugiau, jais turėtų būti aprūpintos visos penkios Aplinkos apsaugos departamento valdybos.
Atkreipiamas vairuotojų dėmesys, kad pirmieji automobilių taršos kontrolės reidai bus prevencinio pobūdžio. Per šias akcijas bus tikrinama stabdomų automobilių tarša, bet vairuotojams nebus taikoma administracinė atsakomybė. Pirmieji prevenciniai reidai planuojami nuo balandžio. Kada vairuotojai jau bus pradedami bausti, kol kas neatskleidžiama.
Laukia griežtos baudos
Administracinių nusižengimų kodekso 307-ame straipsnyje numatoma, kad už transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija normas, eksploataciją gresia 100–300 eurų, juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 300–500 eurų bauda.
Taip pat numatoma panaikinti aplinką teršiančių transporto priemonių techninę apžiūrą. Remiantis kovo 20-ąją įsigaliojusiu Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymu, techninės apžiūros dokumentas baigs galioti po 48 valandų nuo sprendimo surašymo momento. Tačiau jeigu bus nustatytas skysčių nuotėkis, techninės apžiūros dokumentas baigs galioti iš karto ir tokia transporto priemonė nebegalės dalyvauti eisme.
Tiesa, aplinkos ministras Simonas Gentvilas tv3.lt portalui užsiminė apie idėją švelninti atsakomybę vairuotojams ir transporto priemonės techninę apžiūrą sustabdyti ne po 48 valandų, o po 14 dienų. Tačiau tai dar nėra patvirtinta oficialiai.
Tamsoje nestabdys
Atkreipiamas vairuotojų dėmesys, kad vykdant transporto priemonių į aplinką išmetamų teršalų kontrolę, transporto priemones planuojama stabdyti tik šviesiu paros metu. Jei vairuotojas nepaklus Aplinkos apsaugos departamento pareigūno reikalavimui sustoti, už tokį elgesį grės 850–1 200 eurų siekianti bauda.
Transporto priemones stabdančius departamento pareigūnus atpažinti kelyje nebus sudėtinga. Jie privalės vilkėti tarnybinę uniformą su užrašais „Aplinkos apsauga“, siuvinėtomis emblemomis su užrašu „Lietuvos aplinkos apsauga“, o paprašyti pateiks Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą.
Ekipaže bus ne mažiau kaip du pareigūnai, šviesiuoju paros metu jie stabdys transporto priemonę modami šviečiančia reguliuotojo lazdele arba šviesą atspindinčiu skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties arba per garsiakalbį liepdami sustoti ir (arba) įjungę patrulinės motorinės transporto priemonės mėlynos spalvos švyturėlius.
Šaltinis: lrt.lt