04.03.2024

Lengvųjų automobilių vairuotojai piktinasi vilkikų „lenktynėmis“: užima abi juostas, susidaro spūstys

Į LRT GIRDI besikreipusi vairuotoja stebisi labai pavojingai važinėjančiais vilkikais. Moteris pasakoja, jog kartą net teko matyti, kaip belenkdamas lengvąjį automobilį, sunkvežimio vairuotojas kerta saugumo salelę. Kad vilkikų vairuotojų kultūra Lietuvoje yra išties prasta, liudija ir LRT RADIJO klausytojai. Anot jų, neretai tos pačios įmonės darbuotojai vienas su kitu lenktyniauja automagistralėse.

Sako, kad vilkikai specialiai užima abi juostas

Vilnietė Karolina į LRT GIRDI kreipėsi su skundu dėl pavojingai važinėjančių vilkikų. Moteris pasakoja nuolat keliuose pastebinti, kaip sunkvežimių vairuotojai vieni su kitais lenktyniauja ir lenkia lengvuosius automobilius, važiuojančius leistinu greičiu.

„Dvi situacijas gerai atsimenu. Pirmoji – kai užlindo cisterna. Ji tiesiog mane lenkė, iš priekio atvažinėjo mašina ir jai teko tada įlįsti į tarpą, nors ji buvo ilgesnė negu tas tarpas tarp manęs ir priekyje važiuojančios mašinos.

Kita situacija, kurią mačiau, bet pati tiesiogiai nedalyvavau, buvo, kada vilkikas lenkė lengvąjį automobilį per saugumo salelę. Nieko jis ten nenudaužė, ten buvo paprasta, neaukšta salelė, (...) bet dar iš priekio atvažinėjo lengvasis automobilis, jam teko į kelkraštį pasitraukti“, – pasakoja sostinės gyventoja.

Ar pastebi, jog vilkikų vairuotojai keliuose elgtųsi pavojingai, LRT RADIJAS pasiteiravo ir savo klausytojų. Jie kone vienbalsiai pabrėžia, kad sunkiųjų transporto priemonių vairuotojų kultūra šalyje yra išties prasta.

„Važinėju kiekvieną dieną „Via Baltica“ atkarpa nuo Kauno iki Panevėžio. Ir vidutinio greičio matuokliai sudėti, ir ženklai yra prie Vandžiogalos, pavyzdžiui, 70 km/val. ribojimas. (...) Nebuvo tokios dienos, kad nepasivytų vilkikas.

Kad ir važiuoji anksti ryte, 5–6 valandą, prisiveja vilkikas, nežiūri į tuos ženklus, (...) važiuoja 92 km/val. greičiu pro šoną su šviesomis, signalizuoja, kad trauktumeis iš kelio. Stovi ženklai, o pastoviai vyksta pažeidinėjimai“, – piktinasi Vaidas iš Kauno.

„Jie vienas su kitu lenktyniauja. Matosi, kad važiuoja iš tos pačios firmos, vienodi numeriai, vienodos mašinos, (...) ir jie vienas su kitu lenktyniauja, užima antrą juostą, kad negalėtum jo aplenkti“, – pažymi Stanislovas iš Plungės.

Pastarajam antrina ir į LRT GIRDI besikreipusi Karolina. Moters teigimu, tokiais atvejais vilkikai labai trukdo kitiems vairuotojams, dėl jų elgesio susidaro spūstys.

„Kai jie važiuoja vienas šalia kito autostradoje, tas, kuris važiuoja antra juosta, ima eismui trukdyti tiesiog. Jie važiuoja lėčiau negu lengvieji automobiliai. Būna, prisiveji ir tada turi iki kokių 90 ar 100 km/val. sumažinti greitį ir laukti, kol jis teiksis pasitraukti. O iš paskos dar greitesnis atvažiuoja ir pradeda pykti“, – dėsto vilnietė.

„Kodėl mes turime jaustis nuskriausti?“

LRT RADIJO kalbintas patyręs vilkiko vairuotojas Povilas Žlioba pabrėžia – Lietuvoje Kelių eismo taisyklės nedraudžia vilkikams aplenkti kitų transporto priemonių. Jeigu šios važiuoja lėtai, tą ir reikia daryti. Visgi, sutinka vyras, išties ne visais atvejais vilkikų vairuotojai elgiasi kultūringai.

„Jeigu vilkikas važiuoja kokiu 80 km/val., o kitas – 90 km/val. greičiu, tai aš šitam dalykui pritariu. Bet jeigu vienas vilkikas važiuoja 89 km/val., o kitas 90 km/val. greičiu ir lenkia, tai man irgi šitas dalykas nepatinka. Bet nieko nepadarysi. Žmogus prie vairo sėdi, kaip jam šviečia, taip jis ir daro. (...) Jo kultūra atsispindi šituose dalykuose. Pas mus mokymas labai prastas, reikia kultūros mokyti vairuotojus, o ne vien tik eismo“, – įsitikinęs P. Žlioba.

Visgi Rimas iš Kėdainių, LRT RADIJO klausytojas, teigiantis, jog vilkiką vairuoja jau 20 metų, sako, kad tam tikrus vilkikų vairuotojų veiksmus galima pateisinti, atsižvelgus į jų darbo specifiką.

„Tiems, kad nevairuoja vilkiko, reikėtų suprasti tokį dalyką: vilkikai (...) dirba pagal griežtai reglamentuotą darbo ir poilsio laiką. Yra atstumai, kuriuos tiesiog reikia įveikti. Jeigu tu neįveiksi to atstumo, turėsi kažkur stoti. O sustojimo vietų Lietuvoje, tokių, kur galima būtų lengvai prisiparkuoti, nėra daug.

(...) Tarkime, pajudėjęs nuo Vilniaus, turi nuvažiuoti iki Klaipėdos. Laiko kaip ir užtenka, bet [nespėsi], jeigu važiuosi lėčiau arba prisivysi tą, kuris važiuoja lėčiau, ir važiuosi paskui jį, praleisdamas tuos ale ponus, kurie ale skuba. (...) Kodėl mes, vilkikų ar krovininio transporto vairuotojai, turime jaustis nuskriausti ir negalime aplenkti tada, kada mums realiai trukdo?“ – dėsto Rimas.

Visgi LRT GIRDI herojė Karolina savo ruožtu tvirtina – visa tai nėra pasiteisinimas šalies keliuose elgtis pavojingai.

„Norėčiau paklausti: jeigu yra taip reglamentuojamas poilsio laikas, ar tada nėra reglamentuojama laikytis kelio ženklų, greičio ribojimų?“ – retoriškai klausia vilnietė.

 


Šaltinis: lrt.lt