Buvęs „Volkswagen“ vadovas rugsėjį bus teisiamas dėl „dyzelgeito“ skandalo
Buvęs „Volkswagen“ generalinis direktorius Martinas Winterkornas rugsėjį bus teisiamas dėl savo vaidmens šį automobilių gamintoją prieš devynerius metus apėmusiame išlakų klastojimo skandale, penktadienį pranešė Vokietijos teismas.
Vokiečių autopramonės milžinas paniro į krizę, kai 2015 m. pripažino, kad visame pasaulyje į 11 mln. dyzelinu varomų transporto priemonių įdiegė programinę įrangą, skirtą testų metu sumažinti taršos rodiklius.
Nors 76-erių M. Winterkornas dar prieš kelerius metus turėjo stoti prieš teismą dėl sukčiavimo, byla buvo atidėta neribotam laikui dėl jo prastos sveikatos.
Braunšveigo miesto apygardos teismas, kuris yra įsikūręs netoli „Volkswagen“ būstinės Volfsburge, pareiškė, kad nusprendė sujungti dvi bylas prieš buvusį generalinį direktorių: viena iš jų buvo iškelta dėl įtarimų sukčiavimu ir klaidingos informacijos teikimo, o kita – dėl manipuliavimo rinka. Teismas nurodė, kad teismo procesas prasidės rugsėjo 3 d. Iki 2025 m. rugsėjo numatyti 89 posėdžiai.
M. Winterkornas kaltinamas organizuotu komerciniu sukčiavimu skandale, kilusiame paaiškėjus, kad buvo integruojami vadinamieji išderinimo įtaisai, dėl kurių laboratoriniuose testuose atrodydavo, jog automobiliai yra mažiau taršūs, nei kelyje.
Procesas, susijęs su manipuliavimu rinka, praeityje buvo nutrauktas, tačiau gruodį buvo atnaujintas, to paprašius prokurorams. Šioje byloje M. Winterkornas kaltinamas tuo, kad sąmoningai neinformavo investuotojų apie klastojimo įrangos diegimą, taip pažeisdamas Vokietijos akcijų biržas reglamentuojančias taisykles.
Praėjus savaitei po to, kai kilo skandalas, 2015 m. rugsėjį M. Winterkornas atsistatydino iš „Volkswagen“ grupės, tarp kurios prekinių ženklų taip pat yra „Audi“, „Porsche“, „Skoda“ ir „Seat“, generalinio direktoriaus pareigų. 2021 m. jis susitarė su „Volkswagen“ atlyginti šiai bendrovei apie 11 mln. eurų žalos.
Praėjusių metų birželį buvusiam „Audi“ generaliniam direktoriui Rupertui Stadleriui jo teismo proceso pabaigoje buvo paskirta įkalinimo bausmė, jos vykdymą atidedant, taip pat bauda. Taip jis tapo aukščiausio rango buvusiu vadovaujančiu pareigūnu, nuteistu dėl skandalo.
„Dyzelgeito“ istorija laikoma didžiausiu su pramone susijusiu skandalu Vokietijoje pokario metais. Jis „Volkswagen“ atsiėjo apie 30 mlrd. eurų baudų, teisinių išlaidų ir kompensacijų automobilių savininkams forma.
Šaltinis: lrt.lt