15.07.2024

Automobilių taršos patikros: kada jos prasidės ir kas laukia pažeidėjų

Nuo sausio 1-osios aplinkosaugininkams Seimas suteikė teisę be policijos pagalbos gatvėse tikrinti transporto priemonių taršą. Metai įpusėjo, bet patikros kol kas nevyksta. Ir panašu, kad bent iki rugpjūčio nevyks. Visgi konkrečių planų dėl patikrų Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) nelinkęs atskleisti.

Laukė Seimo apsisprendimo

Audra stiklinėje. Turbūt taip bent kol kas galima pavadinti situaciją, susijusią su transporto priemonių taršos patikromis gatvėse. Kuomet Seimas priėmė šią tvarką, viešojoje erdvėje kilo didžiulis ažiotažas, vairuotojai įsibaimino negalėsiantys eksploatuoti savo senesnių automobilių.

Bet metai jau persirito į antrąją pusę, o žadėtos aplinkosaugininkų patikros nevyksta, nors pareigūnai jau turi įsigiję ir tam reikalingą specialią įrangą. Ją dar pavasario pradžioje AAD viešai pristatė visuomenei ir žurnalistams.

Gegužės mėnesį LRT.lt teiravosi aplinkosaugininkų, kodėl patikros gatvėse nėra organizuojamos. Juk Seimas tam uždegė žalią šviesą. Tuomet buvo atsakyta, kad AAD jau turi parengęs priemonių planą, bet dar laukia galutinio parlamentarų apsisprendimo dėl atsakomybės vairuotojams.

„Aplinkos apsaugos departamentas yra parengęs prevencinių reidų ir tolesnių patikrinimų planą, tačiau kol kas neatlieka kontrolės veiksmų, nes laukiama galutinių Seimo pasiūlymų dėl transporto priemonių taršos kontrolės pakeitimų. Seimo Aplinkos apsaugos komiteto posėdžio metu buvo aptarti galimi palengvinimai, todėl svarbu sulaukti galutinių sprendimų“, – buvo rašoma portalui skirtame AAD atsakyme.

Patikros – nebent rugpjūtį

AAD laukti sprendimai buvo priimti birželį. Seimas dar vasaros pradžioje priėmė Administracinių nusižengimų kodekso pataisas, kuriose numatyta, kad taršios transporto priemonės savininkui pirmiausia galės būti skiriamas tik įspėjimas, o vėliau – piniginė bauda, siekianti 100–300 eurų gyventojui ir 300–500 eurų įmonės vadovui. Už pakartotinus pažeidimus abiem atvejais baudos augtų atitinkamai iki 300–500 eurų ir 600–900 eurų.

Pačių Seimo narių teigimu, įspėjimu siekiama, kad žmogus ar įmonė daugiau nenusižengtų ir galėtų taršų automobilį arba susiremontuoti, arba keisti mažiau taršiu. Be to, anot parlamentarų, dažnai vairuotojai net nežino, kad transporto priemonės išmetama tarša viršija normas, nes ji neišmeta matomų dūmų. Tad iškart paskiriama piniginė bauda nebūtų teisinga.

 

Šaltinis: lrt.lt